Takaisin

Sportspot ja Datalatu muuttavat yhteen: yhdessä kohti entistä laadukkaampia toteutuksia

Yritysten henkilöstön innostamiseen ja motivointiin erikoistunut Sportspot sekä tapahtumien tietotekniikan ja verkkopalveluiden huippuosaaja Datalatu Oy ovat sopineet strategisen kumppanuuden 1.1.2021 alkaen. Yritykset rakentavat uusiin yhteisiin tiloihin Metro Areenalle lisää studiokapasiteettia erilaisia etätoteutuksia varten. Lisäksi mobiilitoteutuksissa voidaan entistä enemmän hyödyntää molempien osapuolten osaamista ja laitteistoa.

– Aloitimme yhteistyön jo viime vuonna ja Dataladun tekninen osaaminen, korkea laatu ja intohimo tekniikkaa kohtaan tekivät suuren vaikutuksen. Kun tämä yhdistetään Sportspotin kykyyn ratkaista yritysasiakkaiden ongelmia innostavien konseptien ja tähtipölyn avulla, on vain taivas rajana sille, kuinka pitkälle voimme yhdessä mennä. Omalla teknisellä kapasiteetillamme alkoi loppuvuodesta tulla rajat vastaan, joten nyt oli oikea aika ottaa loikka seuraavalle tasolle, kertoo Sportspot Oy:n toimitusjohtaja Teemu Harinen.

Kumppanuuden myötä Sportspot saa teknistä osaamista ja lisäkapasiteettia, joka mahdollistaa entistä suurempien ja laadukkaampien virtuaalisten- ja hybriditapahtumien järjestämisen suunnittelusta, käsikirjoituksesta ja sisällöistä Suomen laadukkaimpiin teknisiin toteutuksiin. Datalatu on tehnyt vuosien aikana mittavat investoinnit tapahtumien tietotekniikkaan, jota voidaan nyt hyödyntää yhteisissä toteutuksissa

Dataladun vyöltä löytyy äärimmäisen kovat referenssit: yritys on vastannut mm. 2017 Lahden hiihdon MM-kisojen, 2017 Koripallon EM-kisojen Helsingin, 2017 Taistoluistelun MM-kisojen, 2018 taitoluistelun Grand  Prix-kisojen, 2019 Naisten Jääkiekon MM kisojen, 2019 Muodostelmaluistelun MM -kisojen sekä monien muiden suurtapahtumien tietotekniikasta.

Sportspot taas on suunnitellut ja toteuttanut viime vuoden aikana etänä virtuaalisia tyky-päiviävalmennuksiapikkujouluja sekä muita yritystapahtumia, mm. Ilmariselle, Samsungille, Taalerille, Maa- ja metsätalousministeriöllä sekä Telialle.

– Yhteistyö Sportspotin kanssa laajentaa entisestään Dataladun asiakaskantaa ja mahdollistaa palveluiden tarjonnan vahvemmin myös urheilutapahtumien ulkopuolelle. Datalatu voi tämän sopimuksen myötä keskittyä ydintekemiseensä ja omaan intohimoonsa eli tekniseen toteuttamiseen. Samalla pystymme palvelemaan entistä paremmin tarjoamalla Sportspotin yrityksille suunniteltuja konsepteja, toteaa Dataladun toimitusjohtaja Kalle Paalasmaa. 

Vaikka koronarokote onkin tuloillaan Suomeen, niin tarve erilaisille etätoteutuksille ei näyttäisi olevan katoamassa. 

– Asiakkailta on tullut selkeä viesti, että tulevan kevään tapahtuman järjestetään etänä. Tämän lisäksi erilaisten etätiimien määrä on selvässä kasvussa. Olemme kehittäneet konseptin, jossa tapahtumien pääosiin voidaan nostaa osallistujat itse. Ihmiset kaipaavat työtovereitaan ja myös muita ulottuvuuksia kuin jatkuvaa TeamsSkypeMeets- palaverirumbaa. ”Jotain ihan muuta” ja ”yhteisöllisyys” ovat olleet keskeisiä teemoja koronan kurittaessa työyhteisöjä. Näyttäisi myös siltä, että etätiimien palvelemiseen on avautumassa uusia mahdollisuuksia. Tähän liittyen meillä on suunnitteilla uusi tekninen ratkaisu, josta pääsemme kertomaan lisää vuoden 2021 aikana. Yhteistyö Dataladun kanssa on myös tämän projektin kannalta ratkaiseva, kertoo Harinen. 

Sportspot ja Datalatu toivottavat kaikille mahtavaa alkanutta vuotta! 

Lisätiedot:

Teemu Harinen, Sportspot oy toimitusjohtaja

[email protected]
+358 50 4922944

Tutustu Etä-Tykypäivään

Tutustu Virtuaalitapahtumiin

Tutustu Aamunavaukseen

Lue myös:
Sportspot Blog: Comeback
Ideoita työpaikan virkistyspäivään
Vinkit unohtumattomaan työntekijäkokemukseen 

Haluatko uusimmat uutiset sähköpostiisi?

Saat sähköpostiisi kuukausittaisen katsauksen viimeisistä tapahtumistamme. Emme lähetä sinulle koskaan roskapostia ja saat viestiä maksimissaan kerran kuukaudessa.