Takaisin

Minna Tervamäki, Laura Lepistö ja Taksi Helsinki – arjen kokonaisvaltainen hyvinvointi

Mikä yhdistää Taksi Helsinkiä, tähtitanssija-koreografi Minna Tervamäkeä ja jääkuningatar Laura Lepistöä? Innostus ja kiinnostus kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, jossa arjen pienetkin teot ja tapahtumat tuovat hyvän mielen. Kongressimessuilla Tervamäki ja Lepistö antoivat omat hyvinvointivinkkinsä rentoutumiseen ja jokapäiväisiin jumppahetkiin.


Torstaina 4.4. vuotuisilla Kongressimessuilla Taksi Helsingin osastolla hääräsi kaksi hyvinvoinnin lähettilästä. Tähtitanssija-koreografi Minna Tervamäki ja Suomen kaikkien aikojen taitoluisteluhistorian menestynein nainen Laura Lepistö jakelivat hymyissä suin rentoutus- ja hyvinvointivinkkejään kiireiseen arkeen.

– Me pyrimme tuomaan kävijöille hyviä uusia vinkkejä tai ihan vain muistutusta siitä, mitä hyvinvoinnin hyväksi voi tehdä omassa arjessa. Lyhyitä juttuja, joita voi tehdä omissa työvaatteissa, joko Kongressimessujen hälinässä taikka taksimatkalla, Tervamäki kertoo.

– Nykypäivänä työ on monella kuormittavaa ja aivoissa on aikamoinen suma käynnissä, niin taksimatkakin voi olla se hetki, jossa voi laittaa puhelimen pois, silmät kiinni ja tehdä pienen rentoutusharjoituksen, Lepistö lisää.


Arjen hyvinvointi on Taksi Helsingin palvelun keskiössä. Kongressimessut poiki monia keskusteluita, miten työpaikalla tai työpäivän aikana voi rentoutua. Taksi Helsinki tuo oman kortensa kekoon panostamalla laadukkaaseen palveluun.

– Juuri messuilla yksi asiakas tuli sanomaan, että tulee hyvä, luottavainen ja rauhallinen olo, kun astuu meidän autoon. Se on juuri meidän tavoite, että meidän autossa tulee turvallinen olo, saa olla hetken rauhassa ja rentoutua hektisen päivän keskellä. Kuljettajalta vaaditaan myös tilannetajua, milloin asiakas haluaa jutella ja milloin ei, Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen kertoo.

Talvella Taksi Helsinki ryhtyi tutkimaan asiakkaidensa tottumuksia, että mitkä asiat he kokevat taksipalveluissa tärkeäksi. Tutkimuksesta juontaa monia asioita, joihin yritys ryhtyi panostamaan vielä enemmän, kuten riittävän tilaviin autoihin ja kuljettajien käyttäytymiseen.

– Löysimme yhdeksän asiakasprofiilia, joista vain yhdellä oli tärkeänä hinta. Muille tärkeitä olivat muun muassa palvelun laatu, ekologisuus, rauha ja mahdollisuus latautumiseen kiireisen päivän sisällä, Kantonen avaa.

Taksi Helsingin yhtenä tavoitteena on myös pyrkiä ylittämään asiakkaidensa odotukset.

– Joskus tulee erityisiä onnistumisia, kun ollaan tehty enemmän, mitä asiakas odottaa taksipalvelultaan. Se voi olla esimerkiksi, että öisin kuljettaja katsoo asiakkaan perään, kunnes hän pääsee rappukäytävään asti. Se on pieni teko, mutta iso asia asiakkaalle.

– Taksi on palvelu ja me haluamme vaikuttaa ihmisen arkeen positiivisesti. Se voi olla joko hyvä mieli laadukkaasta palvelusta tai turvallisen oloinen kyyti keskellä päivää.

Minnan ja Lauran vinkit arjen hyvinvointiin

Rentoutumisen avain on tiedostaa oma hengitys. Kun hengitystä syventää ja hidastaa, niin jo pelkästään se rentouttaa hermostoa. Kun siihen vielä lisää, että rentouttaa kasvon ja leukaperät, niin jo pelkästään näillä keinoilla pystyy viestittämään keholle, että nyt on hyvä hetki relata ja rauhoittua.

Minna Tervamäki

Päätetyöskentelyssä huomaa jumi- ja kiputiloja, jotka johtuvat passiivisuudesta. Kun istutaan, niin se hidastuttaa aineenvaihduntaa jaloissa ja erityisesti selkä kaipaa päivittäin liikettä eri suuntiin. Sen takia onkin hyvä pistää vaikka kännykkään tunnin välein herätys, että on aika vetreyttää kroppaa.

Laura Lepistö

Tilaa uutiskirje

Saat sähköpostiisi kuukausittaisen katsauksen viimeisistä tapahtumistamme. Emme lähetä sinulle koskaan roskapostia ja saat viestiä maksimissaan kerran kuukaudessa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *