Somekampanjat ja vaikuttajamarkkinointi

Somekampanjat ja vaikuttajamarkkinointi

Sosiaalisen median avulla tapahtuva vaikuttajamarkkinointi on tutkitusti yksi tehokkaimmista markkinointitavoista. Yritysten tuotteita ja palveluita voidaan markkinoida tuhansilla tavoilla, mutta miten saavutetaan paras ROI (return of investment)? Vaikuttajamarkkinointi ja sosiaalinen media tarjoavat markkinointiin uuden ulottuvuuden, jonka avulla voidaan saavuttaa äärimmäisen hyviä tuloksia.

Miten?

Verkostomme tarjoaa valtavan määrän eri vaihtoehtoja, ja kauttamme saat suoran väylän urheilun vaikuttajiin. Kun tavoitteesi ovat selvillä, löydämme kasvot, jotka sopivat parhaiten yhteen yrityksesi arvojen ja brändikuvan kanssa. Suunnittelemme kampanjan, joka oikean vaikuttajan kanssa toteutettuna saa varmuudella säpinää aikaan – ja mikä tärkeintä, auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi.

Miksi?

Markkinointi elää murroksessa, eivätkä vanhat keinot pure enää kuten ennen. Tutkimustulosten mukaan alle 24-vuotiaat katsovat nyt 33 prosenttia vähemmän televisiota kuin vuonna 2010, ja luku pienenee jatkuvalla tahdilla. Vain kahdeksan prosenttia netin käyttäjistä muistaa viimeisimmän brändin, jota on nähnyt mainostettavan verkossa. Kuukausittain ihminen näkee keskimäärin 1903 verkkomainosta, mikä on johtanut ilmiöön nimeltään ”banner blindness” — emme kuluttajina enää kiinnitä huomiota mainoksiin. Jopa puolet netin käyttäjistä EI KOSKAAN klikkaa auki mainosbanneria tai online-mainoksia.

Markkinoinnissa tarvitaan siis järeämpiä otteita. On hyödynnettävä sitä, mikä vielä kiinnittää ihmisten huomion ja herättää kiinnostusta. Urheilu on säilyttänyt kiinnostavuutensa ja tunnetut kasvot saavat yhä ihmiset liikkeelle.

Miksi vaikuttajamarkkinointi?

  • Pitkistä sopimuksista kohti palveluita – tarjoaa kevyemmän vaihtoehdon sponsoroinnille.
  • Vaikuttaja puhuu kohderyhmän kieltä.
  • Vaikuttajan herättämää kiinnostusta ei AdBlockilla torjuta.
  • Nopea ja edullinen tapa tuottaa mielenkiintoista sisältöä.
  • Kustannustehokkuus: ROI on yli kymmenkertainen verrattuna perinteisiin mainontatapoihin.

Lähde: Nielsen Catalina Solutions